Găsești mai jos rezumat și recenzie Pacienta Tăcută (The silent patient), de Alex Michaelides. Află dacă merită să o cumperi și să o citești.

Sumar Pacienta Tăcută, de Alex Michaelides

Coperta Pacienta tăcută, de Alex Michaelides - DECĂRȚI.ROViața Aliciei Berenson este aparent perfectă. Pictoriță renumită căsătorită cu un fotograf de modă, ea trăiește într-o casă superbă, cu vedere spre parc, într-una dintre zonele cele mai dorite din Londra.

Într-o seară, soțul ei Gabriel se întoarce acasă târziu de la o ședință foto, iar Alicia îl împușcă de cinci ori în față și apoi rămâne tăcută mai mulți ani.

Refuzul Aliciei de a vorbi sau de a da orice fel de explicații transformă o tragedie domestică în ceva mult mai teribil, un mister care captează imaginația publică și o face pe Alicia celebră.

Prețul tablourilor sale crește astronomic, iar ea, pacienta tăcută, este ascunsă de tabloide și de lumina reflectoarelor la The Grove, un spital psihiatric de maximă securitate din nordul Londrei.

Theo Faber este un psihoterapeut care a așteptat multă vreme oportunitatea de a lucra cu Alicia.

Hotărârea lui de a o face să vorbească și să dezvăluie misterul motivului pentru care și-a împușcat soțul îl poartă pe un drum plin de primejdii – o căutare a adevărului care amenință să-l distrugă…

Recenzie Pacienta Tăcută, de Alex Michaelides

Crime by the Book: Sunt foarte multe lucruri pe care le-am putea scrie despre Pacienta tăcută: despre proza sa captivantă și sigură, despre autoproclamatele sale paralele cu tragedia grecească a lui Alcestis, despre imaginile sale vii … dar trebuie să ne oprim undeva undeva sau această recenzie va continua timp de veacuri. Așa că să spunem doar asta: Pacienta tăcută este un roman de crimă de debut remarcabil, care își creează propria cale, oferind un studiu inteligent al personajelor si un complot maestru, toate însumate în scrisul hipnotic de la care nu vei vrea să te despringi. Pacienta tăcută a fost deja aleasă pentru ecranizare și nu pot aștepta să îl văd pe marele ecran – dar filmul cu siguranță va avea de atins așteptări mari.

Booklist Online: Cu indicii către mitologia, arta și dragostea greacă, scriitorul de debut Michaelides distruge efectiv liniile dintre psihoză și sănătate. Sunt redate mai multe linii ale intrigii cu un stil de scriere care combină înregistrările din jurnalul trecut cu proza actuală și care devin mai încurcate în timp ce tind să se întretaie, ținând cititorii în suspans, încercând să ghicească ce se va întâmpla cu fiecare pas. Pacienta tăcută este greu de pus jos, răcoritor din punct de vedere emoțional și foarte intens, cu o răsturnare de situație care îi va lăsa chiar și celui mai versat cititor de suspans o sudoare rece pe șira spinării.

The Times: Impresionant … Nu pot garanta acuratețea psihologiei din centrul poveștii, dar Pacienta tăcută este un roman inteligent, imaginativ și o lectură minunată.

New York Journal of Books: Ceea ce începe ca un simplu mister se transformă într-un thriller care se îndreaptă spre psihicul pacientului și al terapeutului. Într-un capitol final climatic, este șocant cât de asemănătoare sunt experiențele lor comune … Pacienta tăcută demonstrează în mod dramatic că niciun om nu este o insulă și orice se întâmplă în viața unei persoane poate, la rândul său, să afecteze altul, în bine sau rău.

Kirkus Reviews: Narațiunea evenimentelor din ce în ce mai nerealiste care urmează este întrețesută cu fragmente din jurnalul Aliciei. Ah, da, vechiul truc de jurnal intercalat. Când citesti jurnalul Aliciei, vei concluziona că ar putea fi un romancier și nu un pictor deoarece conține pagină după pagină de dialog detaliat, scene și conversații destul de diferite de cele din orice jurnal pe care l-ai văzut vreodată… În timp ce o mare parte din carte este neîndemânatică, controversată și prostească, pasajele din jurnal sunt foarte haioase… Amatoricească, cititorii antrenați vor vedea din timp și foarte ușor schimbarea de situație.

Publishers Weekly: Acest thriller psihologic plin de intrigi și încurcat, îl face pe Michaelides un autor important al genului.

BookBub: Cu artă și dramă în centrul său, Pacienta tăcută devine o poveste despre performanță și o întrebare despre cine manipulează pe cine. Recomandarea mea? Aceasta este o carte de care să spuneți și altora – veți dori ca cineva să fie gata să vorbească despre acea răsturnare de situație. Dacă ați petrecut mult timp în lumea spinoasă a thrillerului psihologic și bănuiți că ați citit totul, gândiți-vă din nou. Pacienta tăcută vă va surprinde cu siguranță.

———

Titlu: Pacienta Tăcută
Serie: N/A